«Прозорі» компанії під час карантину не вдавалися до скорочень співробітників та зменшення зарплат

image

Тож які висновки зробили провідні українські та міжнародні компанії, що сповідують офіційні трудові відносини, під час карантинної кризи? Чи скорочували вони персонал? Які кейси, новації запровадили “білі” компанії в період віддаленої роботи? Ці та інші питання стали основою для експрес-опитування, яке було проведене компанією Lugera Ukraine разом з Європейською Бізнес Асоціацією, серед компаній-учасників спільного проєкту «Прозорий бізнес – білі зарплати», які працюють «вбілу», без «сірих» схем та зарплат «у конвертах».
 
Вибірка опитаних компаній, що входять до Ліги прозорих, є репрезентативною, оскільки до неї увійшли понад половина з 24 компаній-учасників проєкту «Прозорий бізнес – білі зарплати» (станом на липень 2020 р.) – BOSCH, «Сінево», Schneider Electric, Imperial Brands, MasterCard, FORUM, «Київгума», LEMTRANS, Beltimport, Danfoss, Lugera Ukraine та ін.

Так, серед основних висновків та ключових уроків періоду карантинної кризи були названі наступні:

Співробітники можуть працювати ефективно та злагоджено у віддаленому режимі (всі підрозділи – від відділу продажів та роботи з клієнтами, до бухгалтерії і HR);

Карантин змінив купівельні звички людей;

Карантин став чудовим стрес-тестом, як з точки зору ефективності бізнес-процесів в компанії, так і для результативної роботи корпоративних команд;

Значно зросли обсяги онлайн-купівель, зріс попит на безконтактні платежі та онлайн-комерцію;

Підвищився попит на продукти харчування, техніку та електроніку, будматеріали, товари категорії «Зроби сам», сімейні ігри, відеоігри, садівництво, продукти для дезінфекції, спорттовари, засоби індивідуального захисту;

На перший план вийшла безпека всіх персональних даних та діджитал-платежів;

Зріс рівень залученості співробітників та їх лояльності до компаній;

Співробітники стали активніше навчатися в онлайн-режимі;

Співробітники під час карантину дізналися про один одного більше несподіваного та нового, ніж за всі роки спільної роботи.

Дослідження продемонструвало, що соціальна захищеність співробітників в прозорих компаніях набагато вище, ніж в цілому на ринку. Про це свідчить той факт, що жодна компанія-учасник експрес-опитування не вдавалася до скорочення штату та залишила на докарантинному рівні зарплати та інші виплати персоналу. Майже 80% опитаних компаній в період карантину не призупиняли набір персоналу всіх рівнів, включаючи топ-менеджерів. В той же час, всі без виключення учасники експрес-опитування скасували оффлайн-заходи та проводили співбесіди з кандидатами на посади в онлайн-режимі. Загалом, понад 90% загальної кількості персоналу опитаних компаній було переведено на віддалений режим роботи.
 
Відповідаючи на питання, яким чином карантин позначився на трудових ресурсах компанії-учасники дослідження найчастіше зазначали:

Організовано дистанційний онлайн онбордінг для нових співробітників,

Організовано транспорт та маршрути перевезення співробітників на робочі місця та додому,

Співробітники щоденно працювали на 2-3 години більше, ніж до карантину,

Працівники стали активніше навчатися в онлайн-режимі,

Люди стали краще розуміти свою цінність та відповідальність перед компанією, відчувати себе важливою частиною великого корпоративного механізму компанії,

Була розпочата активна робота з гіподинамією та психологічним перенавантаженням співробітників.

Віддалена робота змусила компанії активно впроваджувати нові стандарти та регламенти спілкування зі своїми командами за допомогою дистанційних каналів зв’язку. Серед найбільш затребуваних та ефективних були названі Microsoft Teams, Cisco Webex, Messenger, Zoom та Telegram.
 
Серед найбільш важливих навичок, отриманих співробітниками в період віддаленої роботи були названі:

  • стресостійкість,
  • вміння ефективно працювати,
  • вміння ефективно виставляти пріоритети в завданнях,
  • самоорганізація,
  • дисципліна,
  • активне слухання та багатозадачність.
 В період карантину компанії активно шукали шляхи для підвищення згуртованості, залученості та додаткової мотивації персоналу. Так, серед найбільш цікавих кейсів та новацій були:

People Assistance program – невеликі віртуальні сесії зі співробітниками про найефективніші практики по роботі з дому та організації робочого часу з метою збереження work-life балансу.

Дистанційні активності для співробітників всередині підрозділів: челленджі, конкурси, фізкультурні хвилинки тощо.

 Віртуальна «кава-машина» – група, де співробітники постили курйозні випадки, робочі ситуації, актуальні меми.

 Town halls – для постійної комунікації та інформування персоналу.

 «Кава з глобальними лідерами» – онлайн-зустрічі з керівниками штаб-квартири компанії.

Тренінги та вебінари по здоров’ю та роботі з дистанційними командами.

Тренінги з ментального здоров’я.

Тематичні онлайн-квести для співробітників, як новий формат тімбілдінгу.

Онлайн-конкурси та онлайн-флешмоби на різні теми: День вишиванки, День безпеки, фото на задану тему, коротке відео на тему «Що робить мене щасливим на карантині».

 «Антихандровий» флешмоб, коли працівники копіюють відомі картини та викладають фото своїх робіт в Інтернеті.

 Дослідження проводилося у червні-липні 2020 р.

 

photo
​Lugera возобновила работу в Украине под материнским брендом
photo
Lugera Ukraine предложила клиентам два новых бизнес-направления – Global Executive Search и Global IT Recruitment
photo
Анастасия Шевченко о ситуации у необанков на карантине или как FinTech переносит стресс-тест на коронавирус
^