Генеральний менеджер Lugera Ukraine Анастасія Шевченко поділилася враженнями від участі в XX Payments & XIII Security EMA Conference, організованої Ukrainian Interbank Payment Systems Member Association "EMA":
«Це була перша за час карантину і дуже яскрава оффлайн-зустріч учасників ринку.
Ми обговорили:
Той факт, що під час кризи і невизначеності люди більше довіряють великим банкам з історією, ніж необанкам.
Стратегія більшості необанків - зростання клієнтської бази та масштабування за будь-яку ціну, без оглядки на прибутковість - може працювати, але до тих пір, поки у інвесторів «не здадуть нерви» і вони будуть підтримувати зростання та масштабування своїми грошима.
Засновники та головний виконавчий директор необанків ще влітку 2019 року продовжували стверджувати, що «Profitability is not one of our core metrics» (N26) і «... becoming profitable is not a priority for time being» (Revolut), «Getting to profitability is not a goal ... If that takes 10 years, we are committed to it» (Monzo). А вже в березні 2020 р. у Monzo на 36% падає кількість завантажень їх застосування. І Сторонський (Revolut) починає говорити «we are striving towards profitability».
У N26 менше 1% клієнтської бази - використовують сервіси банку як основного. Для більшості клієнтів необанків - основним банком є традиційні банки. Більшість - це 95% та більше.
Виживе лише той бізнес, який вміє адаптуватися та швидко змінюватися у відповідь на зовнішні зміни. Відмінний приклад - ресторани. Хто не встиг перебудуватися на доставку їжі, той просто «помер».
В основі більшості преміум-пакетів були туристичні пропозиції для клієнтів. Зараз потрібно шукати нові ніші.
Карантин змусив людей швидше перейти в онлайн в роботі з банками. А хто хоч раз спробував онлайн і прості безконтактні платежі, той вже в відділення не піде.
У карантин люди їли, купували ліки та техніку, будували й випивали.
І ще багато крутих підсумків підвели».